Schoenen zijn duidelijk de rode draad doorheen uw carrière. Was u als kind al gepassioneerd of is die liefde voor schoenen later ontstaan?
“Al in de kleuterklas had ik ellenlange discussies met mijn moeder over de schoenen die ik onder mijn klasuniform zou dragen. Dat moesten sowieso blauwe of zwarte schoenen zijn, maar ik koos er altijd een paar uit dat toch op de een of andere manier uit de band sprong. Ik greep nooit naar de basisdingen en heb altijd al een heel uitgesproken keuze van schoenen gemaakt.”
Kunnen we jouw persoonlijkheid herkennen in de modellen van Morobé?
“Meer en meer. Het beste voorbeeld daarvan is de platte Robien. Die sandaal is heel erg Morobé door zijn etnische touch, het zwevende karakter, het wikkelwerk… Ik vind het ook erg belangrijk dat schoenen draagbaar zijn, zonder geschifte hakhoogtes en geschikt voor overdag én ’s avonds. Dat hoor ik zelfs van de Italianen, die toch wel dé referentie zijn als het op schoenen aankomt. Als ik op een trademarket met Italianen over mijn schoenen spreek, zeggen ze steevast dat ze 50 % nordic en 50 % Italian zjin: ze zijn vrouwelijk en geraffineerd, maar met een noorders kantje.”
“Wie Morobé draagt, heeft een uitgesproken visie en sterk karakter”.
Welke vrouw heb je voor ogen als je nieuwe modellen ontwerpt?
“Absoluut een vrouw die op de voorgrond staat, met een heel uitgesproken visie. Niet Madame Tout Le Monde, wel vrouwen met een sterk karakter.”
Welke boodschap wil je met jouw schoenen meegeven aan de vrouwen die ze dragen?
“Speel je vrouwelijkheid uit als het kan en laat de sneakers soms eens voor wat ze zijn. Het is nú dat je hakken moet dragen, niet als je ouder bent. Pas op, ik heb zelf een hele grote collectie sneakers, maar als ik met mijn man ga eten, vliegen ze uit en doe ik hakken aan.”
Is jouw droom met Morobé uitgekomen? Of koester je nog andere ambities?
“Bijlange nog niet! Mijn droom is uitgekomen in die zin dat ik mag doen wat ik wil. Maar ik ben met Morobé nog lang niet waar ik wil staan. Ik wil dat Morobé wereldwijd gaat en droom ervan om van Morobé een merk te maken dat in de mooiste winkels ter wereld ligt.”
Mooie ambities, veel succes!